Close
Logo

Mengenai Kami

Berita Terkini Daripada Industri Hiburan Kraten Pengurusan; Sumber Harian Anda Berita Terkini Di Hollywood, Berita Selebriti, Gambar Dan Video.

Malam Sabtu Siaran Langsung

Doktor Chris Kattan Bercakap di Lehernya yang Patah Semasa ‘SNL’: ‘Dia Kehilangan Penggunaan Fungsi Neurologinya. Sedih

Chris Kattan akhirnya mengungkapkan bagaimana dia patah lehernya.

Dalam memoar barunya, Bayi Jangan Susahkan Saya: Cerita Dan Parut Dari Malam Sabtu , bekas bintang Global 'S Malam Sabtu Siaran Langsung membuka diri tentang kecederaan dahsyat yang menyebabkan bertahun-tahun perjuangan ketagihan dan terhenti dalam kariernya.

BERKAITAN: Chris Kattan Mengatakan ‘DWTS’ Tidak Adil: ‘Kami Tidak Boleh Bergerak Seperti Simone Biles’





Menurut Kattan, dalam episod komedi sketsa episod 12 Mei 2001, dia menulis bahawa dia jatuh kembali di kursi reyot yang membanting kepalanya di panggung yang keras.

Peminat Kattan tidak mengetahui kecederaan itu sehingga pelakon itu muncul di Dancing With The Stars pada tahun 2017, menjelaskan lehernya adalah penyebab kekakuannya di lantai tarian.



Foto oleh Christopher Polk / Getty Images

Foto oleh Christopher Polk / Getty Images

Walaupun hari ini, saya masih tidak dapat membuka tangan dengan cukup lebar untuk menggunakan jari saya pada papan kekunci, tulisnya. Kesan kecederaan saya dan pembedahan seterusnya terhadap karier saya sangat besar, tetapi yang lebih penting lagi, kejatuhan terbukti sangat merosakkan beberapa hubungan terdekat dalam hidup saya.

BERKAITAN: Chris Kattan Membuka Kemalangan Yang Mengancam Hidupnya Selepas Penghapusan Emosi ‘DWTS’



Dalam buku itu, Kattan mendakwa SNL berhenti menjadi keluarganya, NBC telah berhenti membayar kos perubatan saya selepas pembedahan kedua, tulisnya. Keluarga 'SNL' yang menjadi sebahagian dari saya telah berhenti mengurus saya, dan tidak lama kemudian saya tidak dapat membayar semuanya. Tetapi saya tidak pernah memperjuangkan diri sendiri atau menuntut apa-apa. Saya tidak pernah memikirkan kemungkinan kesan yang berpengaruh terhadap apa yang telah berlaku pada saya dan apa yang sedang berlaku sekarang. Saya dibesarkan untuk bertanggungjawab terhadap diri saya sendiri. Saya tidak akan menuntut sesiapa. Saya tidak pernah mahu menjadi orang itu: menghabiskan hidup saya lemah dan melawan jaringan. Saya mahu menyembunyikan segalanya, berpura-pura saya baik-baik saja dan dalam keadaan yang cukup baik untuk keluar di khalayak ramai dan bersosial.

Dalam temu ramah baru dengan Kepelbagaian , Kattan mengatakan bahawa dia ingin dia bercakap.

Sekiranya saya tahu bagaimana semuanya akan berakhir, saya lebih baik mengatakan sesuatu mengenainya, berbanding dengan diam kerana saya fikir ia akan menghalang jalan kerja, katanya.

Kepelbagaian mengatakan bahawa mereka telah menghubungi beberapa kakitangan di SNL, tidak ada yang dapat mengingati kejadian itu.

Mereka juga bercakap dengan doktor Kattan, Carl Lauryssen, sekarang pengarah bedah saraf di Pusat Perubatan Round Rock di St. David di Texas yang mengatakan bahawa dia ingat Kattan menyebut bahawa dia cedera di SNL.

Dia tidak menyiasat kejadian itu atau menonton klip itu, kerana Kattan sudah menjalani satu pembedahan.

Bagi saya, apabila seseorang datang menemui saya, saya tidak semestinya menganalisis bagaimana ia berlaku. Saya menilai seseorang dan menentukan apa yang boleh saya lakukan untuk menolong mereka berdasarkan saat ketika mereka datang menemui saya. Apa yang berlaku di masa lalu tidak benar-benar mengubah cara saya akan menolong seseorang dari perspektif pembedahan, katanya kepada penerbitan itu.

Dari diagnosis Lauryssen, Kattan dalam keadaan sangat buruk. Diagnosisnya adalah dia mengalami kecederaan saraf tunjang yang tidak lengkap, katanya. Anda tidak semestinya patah leher untuk mendapat kecederaan saraf tunjang yang tidak lengkap ... Saya tidak tahu perincian kecederaan tulang belakang, saya rasa dia jatuh ke belakang. Dalam proses itu dia mencederakan tulang belakang serviks bawah dan mencederakan saraf tunjang akibatnya.

Ketika ditanya sama ada Kattan dapat terus bekerja di SNL walaupun mengalami kecederaan, Lauryssen menunjukkan bahawa banyak pelakon bekerja melalui kesakitan. Seseorang boleh terus bekerja dan pelakon adalah kumpulan individu yang sangat tabah yang akan terus bekerja walaupun menghadapi kesakitan dan kecederaan yang ketara. Saya melihatnya, setelah mengurus sejumlah orang industri. Saya ingat bahawa kecederaannya ketara tetapi dia terus bekerja. Dia kehilangan penggunaan fungsi neurologinya. Ia menyedihkan.

Dia menambah bahawa Kattan harus menjalani pembedahan yang kompleks dan beberapa kecederaannya masih tinggal dan kekal. Pelakon The Night At The Roxbury akan terjejas oleh kecederaannya sepanjang hayatnya. Keperibadiannya atau kemampuannya untuk melakukan seni tidak dipengaruhi tetapi secara psikologi dan emosi dia.

Kattan meninggalkan SNL pada tahun 2003.